Dag 22 - Det här upprör mig

Det finns mycket som upprör mig, vissa dagar kan jag bli arg för allt. Jag kan reta upp mig överdrivet mycket över vissa saker men släpper det efter en stund. Men sen finns det dem speciella sakerna som alltid får mig att gå i taket. Våld, orättvisor, stress, är bara några utav sakerna.

Våld, speciellt mot barn gör mig illamående och en fruktansvärd ilska fyller mig. Om någon skulle göra mina barn illa vet jag ärligt talat inte vad jag skulle ta mig till.

Orättvisor som sådan här saker gör mig så ledsen... Det gör ont i hela kroppen. Det finns en uppsjö av likasinnade domar i Sverige, vilket gör saken ännu värre.
Vad tror ni egenligen? Att 14-åringen kan sitta framför dem som våldtagit henne och berätta i detalj vad hon varit med om? Ska hon blir mer skadad för livet än vad hon redan är? Satan!

Sen finns det andra saker som gör mig upprörd dagligen men som inte har samma allvarliga karaktär som ovanstående, såsom 2 åringar i kortkort kjol. Vilket jag ser alltför ofta på öppna förskolan mm. Dem kan ju inte leka för fan!!
Dessa barn som begränsas av sina föräldrar pga av kön gör mig så förbannad. Jag ser det mer nu när mina ögon har öppnats det senaste året. Åt helvete med könsuppdelade kläder och leksaker, låt barn vara barn och inte kön! Det lär bli så ändå när de upptäcker förväntningarna de har på sig... blir så bitter.

Fastnade nu i mer dagliga problem jag själv upplever men vill inte på något sätt förminska det fruktansvärda som sker som jag nämnt ovan. Jag är rädd, rädd för framtiden och vårt rättväsende vi har i Sverige.

/åt helvete med allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0