Dag 14 - Hur jag ser på mitt utseende

Detta är ett ämne som för mig är viktigt nu. Inte att se bra ut utan att tänka naturligt. Naturligt att jag kör Noo Poo alltså utan skit i rengöringsprodukter och även smink som jag ibland när andan faller på använder.
Jag rakar mig inte under armarna och inte på benen. Det är ett beslut jag tagit efter lång tids fundering och vånda. Vågar jag? Vågar jag gå emot normen. För satan vad svårt det är. Kommer jag klara sommaren, kommer jag kunna gå i kjol med mina ben? Det återstår att se.
Men jag är fåfäng. Jag använder smink ibland, jag tycker det är roligt. Sen har jag komplex för mina blodskärlsbristningar i ansiktet som kanske inte syns så mycket ännu men som finns där. Då använder jag mineralsmink.

Jag blir så upprörd när jag ibland läser om hur en kvinna ska vara i vårt rubbade samhälle. Vadå raka sig under armarna?? Varför?? För det luktar inte mer om ni tror det?
Det finns en bloggare vid namn Elin Astrid som gjorde mig uppmärksam på en underbar krönikör som heter Daniel Pernikliski på Wendela i Aftonbladet som skriver om den fria viljan att raka sig, här kommer hans mycket kloka ord:

Folk har attraherats av varandra långt före rakapparaternas och modemagasinens tid. Så det mest naturliga, det djuriskt ursprungliga, måste vara att betrakta behåring som en självklarhet. Det är en ganska enkel ekvation. Eftersom kroppsbehåringen kommer som ett resultat av att flickor blir kvinnor, så ÄR det kvinnligt med kroppsbehåring, i en biologisk mening. Det är ingen smaksak utan ett faktum.
Så om man påstår att det är äckligt och okvinnligt, så är man inte bara osympatisk, utan också en smula dum i huvudet.

Om jag ska fundera hur jag ser på mitt utseende utifrån någons annans ögon så bryr jag mig faktiskt inte. Det fanns en tid jag gjorde det men nu ba... nä! Jag gör som jag vill och jäklar vad jag trivs med det! Oj vad jag önskar att fler kunde göra så, speciellt osäkra unga tjejer som bara måste se ut som den senaste modellen i (ja vad fan heter dom?) Vecko Revyn? Nä nu babbar jag...

Får nog avsluta detta inlägg för jag kan skriva hur mycket som helst, kanske ska spara lite funderingar om jag får några läsare någon gång haha

/så snygg :)

När det gäller bloggaren Elin Astrid är hon grym, har efter att läst henne sporadiskt till att läsa henne så fort ett inlägg dyker upp och följa henne via bloglovin, så har jag bara blivit underhållen och tillfredsställd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0